antisemitismus.net / klick-nach-rechts.de / nahost-politik.de / zionismus.info

haGalil onLine - http://www.hagalil.com
     

  

Spenden Sie mit PayPal - schnell, kostenlos und sicher!

hagalil.com

Search haGalil

Veranstaltungskalender

Newsletter abonnieren
e-Postkarten
Bücher / Morascha
Musik

Koscher leben...
Tourismus

Aktiv gegen Nazi-Propaganda!
Jüdische Weisheit
 

האם באמת דרושֵ שם חדש למדינת ליטא?

פרופ' דב לוין

עד כמה שידוע לי, תמיהה זו התעוררה לא רק אצלי, אלא גם אצל רבים וטובים, למיקרא ידיעה מאת ניסַן צוּרּּ בעיתון "מַעריב" מה-28.01.08 תחת הכּוֹתֶרת: "ליטָא – דַרוּש: שֵם חָדָש לַמְדִינָה".

הנושא הזה הוּצג ונוּמק בפני התקשורת ע"י דוֹבֵר הממשלה הליטאית ,Lurinas Buklys כאשר המטרה העיקרית היא לשַוֵוק בעולם את ליטא "כמדינה אַטרקטיבית, בעלת כַּלכלה חזקה ואתַרי תַיירוּת רבים הראוּיים לבּיקוּר". אי לכַך יש, לדעתו, להחַליף את שם המדינה Lithuania ש"באנגלית הוא קשה ומסוּבַּך" וכן גורם ִלבּילּבול "למי שאינו דוֹבר אנגלית בשפת-אֵם". בהמשך הצגת
הנושא צירף הדובר גם את יתר שתי המדינות הבאלטיות לאטביה ואסטוניה.

כדרכם של סוחרים זריזים המיטיבים להציג את מרכולתם בצורה אטרקטיבית ומסתירים את הפְגַמים, התעלם הדובר מאלה האחרונים. הכוונה בין היתר לעובדה שבליטא (כמו גם בלאטביה) בלט השיעור הגבוה ביותר באירופה של הנטבחים היהודים בתקופת השואה.

כמי שעוסק בנושא זה כשנות דור וכן נפגש ומחליף דעות עם חוקרים וסטודנטים בעולם הגדול, מסתבר שאכן ליטא כמו יתר הארצות הבאלטיות מוּכַּרות לא רק במספר הקרבנות הגבוה יחסית של האוכלוסיה היהודית (קרוב ל-100%) בתקופה ההיא, אלא במידת ההשתתפות בטבח זה שביצעו שכניהם הקרובים, של הקרבנות או/ו חבריהם ללימודים וכדומה.

בין יתר הנימוקים שהציג הדוֹבֵר כדי לשכנע בחשיבות ההצעה, מאוזכרות מספר עוּבדות המנוסחות בקצרה כמו בשֶלֶט פִּירסומֶת בשוּק והמתעלֵם מהעובדות העלולות לפגוע בציבור הצרכנים כזאת למשל היא הקריאה הבאנאלית שמוצעת בפי הדובר ש"לליטא יש הסטוריה ארוכה ומעשי גבורה רבים ואנו רוצים לחשוף אותם לעולם" ...

לא קשה לנחש עד כמה קריאה בוטה זו עשוייה להדהים רבים מהתיירים מהעולם הגדול שלמדו במשך הדורות האחרונים בבתי-הספר ובאוניברסיטאות בעולם המערבי ועוד יותר את הקהל היהודים המוזמנים לפקוד את אתרי הטבח של קרוביהם, שכאמור נרצחו תוך עינויים והשפלות בידי שכניהם.

אי לכך אין להתפלא אם בקרב השמות המוצעים בידי חלק מיוצאי ליטא ולאטביה יבלטו בין היתר הצעות, כגון: סְדוֹם Sodom ו/או עַמוֹרָה Gamora .

[Deutsch]

hagalil.com 31-03-2008

Werben in haGalil?
Ihre Anzeige hier!

Advertize in haGalil?
Your Ad here!

 

haGalil.com ist kostenlos! Trotzdem: haGalil kostet Geld!

Die bei haGalil onLine und den angeschlossenen Domains veröffentlichten Texte spiegeln Meinungen und Kenntnisstand der jeweiligen Autoren.
Sie geben nicht unbedingt die Meinung der Herausgeber bzw. der Gesamtredaktion wieder.
haGalil onLine

[Impressum]
Kontakt: hagalil@hagalil.com
haGalil - Postfach 900504 - D-81505 München

1995-2006 © haGalil onLine® bzw. den angeg. Rechteinhabern
Munich - Tel Aviv - All Rights Reserved