הכותל המערבי של קלן

1
31

הצהרה לגבי תערוכת המחאה המתמדת ‚הכותל המערבי של קלן‘ ברחבת הקתדרלה של קלן…

קמה בסוף שנות ה 80- יוזמה (Kölner Klagemauer) ‚ תחת השם ‚הכותל המערבי של קלן פרטית למאבק בתופעה של מחסור בקורת גג ודרות רחוב. במהלך מלחמת המפרץ הראשונה, בשנת 1991 , השתכנה יוזמה זו ברחבת הקתדרלה של קלן בשם: ‚כותל מערבי למען שלום‘. מה שהחל כפורום לתקשורת חופשית ועירנות למען השלום, התפתח בשנת 2004 למקום המשתלח בנימה אנטי ישראלית ומתאפיין בנקיטת עמדה חד צדדית בעלת עיוורון היסטורי.

שיאה של השערורייה בהתפתחות זו חל בחודש ינואר 2010 כאשר הוצגה במקום קריקטורה בה נראה אדם בעל מאפיינים יהודים, אשר אוכל ילד פלסטיני באמצעות סכין ומזלג. רק לאחר ביקורת ציבורית שהלכה והתגברה, סילק מפעיל תערוכת-מחאה מתמדת זו את הקריקטורה, אשר לדעתנו הנה קריקטורה מסיתה – אנטי ישראלית ואנטישמית כאחת.

אפילו אם יזמי ‚הכותל המערבי של קלן‘ מבקשים להיתלות בזכות החוקית לחופש הביטוי, הרי העיר קלן, עקרונית, מוצאת כי חובתה להציב גבול או לדרוש זאת ברגע בו מתחולל בעיר ליבוי שנאה נגד עמים אחרים, וברגע בו מופצים מסרים אנטישמיים או מסרים פוגעניים נגד דתות אחרות – וכלל לא משנה אם דבר זה נעשה באופן גלוי או סמוי.

להבנתנו, זה זמן רב שנחצו כבר גבולות חופש הביטוי על ידי העמדה החד-צדדית הקיצונית המכוונת נגד ישראל בתערוכת-מחאה מתמדת זו, זאת בעיר אשר דוגלת בסובלנות ושלום. תערוכת-מחאה מתמדת זו אינה מעבירה מסרים של שלום, אלא מפיצה מסרים של שנאה נגד עם שהפך לקרבן טירוף תורת הגזע הנאצית כפי ששום עם אחר טרם חווה, ואשר זכות קיומו כעם במדינתו עדיין אינה מוכרת על ידי חלק ניכר מאוכלוסיית האיזור. תערוכה זו מבזה את הכותל המערבי בירושלים, שהנו המרכז הדתי של העם היהודי.

עמותות ומוסדות רבים בעיר קלן מטפחים מזה עשרות שנים יחסי ידידות עם מדינת ישראל ועם האוטונומיה הפלסטינית השכנה לה. קלן הנה העיר היחידה בגרמניה הקשורה לשני אזורים אלה בקשרי ערים תאומות – עם תל אביב-יפו ועם בית לחם. קשרים מחברי-עמים מסוג זה מחזקים את תהליך  שלום במזרח התיכון, אשר עדיין מאוים בכישלון מפעם לפעם.

תושבי העיר וכן מנהלת-העיר מתייצבים ברבדים שונים נגד קיצוניות אם על ידי פיתוח אסטרטגיות, הצעות ללימוד הנושא, אירועים משותפים, מוסדות המתמחים בנושא, או על ידי יוזמות רבות אחרות. ההצלחות, שלעיתים נקנות בעמל רב, יורדות לטמיון על ידי פעילויות מסוג ‚הכותל המערבי של קלן‘.

אזרחי ואזרחיות העיר קלן, מוסדות העיר קלן וכן מועצת העיר קלן אינם יכולים או מוכנים האיש האחראי ,(Walter Herrmann) להמשיך ולהסכין לדרך התנהלותו של וולטר הרמן לתערוכת-מחאה מתמדת זו. העיר קלן דורשת, איפוא, כי וולטר הרמן יסיר מיידית את כל המוצגים מבזי האדם ומבזי העמים, כפי שסילק בתחילת 2010 את הקריקטורה הנזכרת לעיל, וכי לא יחזור על כך בעתיד. אסור כי ביזוי מהסוג שהתרחש בינואר 2010 יחזור על עצמו.

קלן, חודש דצמבר 2010

עיריית קלן
(Jürgen Roters) ראש העיר העליון, מר יורגן רוטרס
1. ראש העיר
(Elfi Scho-Antwerpes) גב‘ אלפי שו-אנטוורפס
2. ראש העיר
(Hans-Werner Bartsch) מר הנס-וורנר בארטש
3. ראש העיר
(Angela Spizig) גב‘ אנגלה שפיציג
4. ראש העיר
(Manfred Wolf) מר מאנפרד וולף
במועצת העיר קלן (SPD) סיעת הסוציאל-דמוקרטים
במועצת העיר קלן (CDU) סיעת הנוצרים-דמוקרטים
במועצת העיר קלן (Bündnis 90/Die Grünen) סיעת הירוקים
במועצת העיר קלן (FDP) סיעת הליברלים
הצהרה לגבי תערוכת המחאה המתמדת ‚הכותל המערבי של קלן‘ ברחבת הקתדרלה של קלן
במועצת העיר קלן (Freie Wähler Köln) בוחרים חופשיים קלן
(Klaus Hoffmann) מר קלאוס הופמן
במועצת העיר קלן (DEINE FREUNDE) החברים שלך
(Thor-Geir Zimmermann) מר תור-גייר צימרמן
(Katholisches Stadtdekanat Köln) הדיקאנט הקתולי בעיר קלן
(Johannes Bastgen) הדיקן הקתולי בעיר, יוהאנס בסטגן
התאחדות כנסיות אוונגליות בקלן והאיזור
(Evangelischer Kirchenverband Köln und Region)
(Rolf Domning) ראש הכנסיות האוונגליות, רולף דומינינג
החברה לשיתוף פעולה נוצרי יהודי – קלן
(Kölnische Gesellschaft für Christlich-Jüdische Zusammenarbeit)
(Synagogengemeinde Köln) הקהילה היהודית קלן
עמותה לקידום ברית ערים תאומות קלן – תל אביב
(Verein zur Förderung der Städtepartnerschaft Köln – Tel Aviv)
עמותה לקידום ברית ערים תאומות קלן – בית לחם
(Verein zur Förderung der Städtepartnerschaft Köln – Bethlehem)

1 Kommentar

Kommentarfunktion ist geschlossen.